mandag den 11. maj 2015

Tulipaner og andet godt

Jeg synes slet ikke jeg har nok tulipaner i år. Der er en masse som kun kommer med blade, så det er med at få lagt en masse nye til efteråret. Lidt nyt er der dog kommet i bedene.

Her er nogle af dem.

Den første er en skøn varm fyldt som hedder Freeman



Den næste er fin frynset og hedder Lambada




Disse 2 står i mit syd vendte terrassebed, hvor farverne er orange, gule, lilla og hvid.

Der står 2 farisæere som skal flyttes.  Man kan lige ane dem.

Der er også tulipaner i mit nord bed. Her får de både morgensol og aftensol.

Her er der blandt andet den liljeblomstrende Claudia, og lidt mørke og hvide.

Som man kan se, kommer der her bronzeblad Rodgersia og skjuler tulipanerne når de visner.






Så er der Greenland som er meget speciel i farven.
Ja, hunden nød også det gode vejr.



Tulipanerne passer ikke helt i farven til judaspengene, men det går nok.

Angelique er manges yndling, og den er da også lækker.



De sidste tulipaner bliver fra mit vestbed



Vil også gerne vise min lidt specielle primula Francesca. Den bliver kun grøn/gul, og er meget fin.


Jeg købte en lille fyldt anemone på et plantemarked forrige år. Den står i mit skovbed og er blevet 3 gange så stor.



Til sidst et billede fra vores terrasse


8 kommentarer:

  1. Ja det er dejligt med alle de tulipaner, vi har nu. Jeg har også den primula og anemonerne er gode til at brede sig, det gør bestemt ikke noget.

    SvarSlet
  2. Den lille anemone skal nok blive endnu større - jeg har den også, og den er bare så fin.
    Næh.. man kan ikke få for mange tulipaner, så det er bare med at få sig noteret hvor der kan puttes nye løg ned. Det er smart med stauder, der kan tage over bagefter og skjule de nedvisnende tulipanblade, og bronzeblad ser fin ud til det.

    SvarSlet
  3. Hej Gitte.Dejlige billede af alle de skønne tulipaner.......................og du kan sagtens have mange flere tulipaner i din store have.
    Din anemone ligner også den jeg har.De er bare så fine.
    Også dejlige billeder af Indi.
    Dejligt billede af dit drivhus ......................det er da slet ikke til at undvære.
    Knus Jette

    SvarSlet
  4. Flotte tulipaner. Sidste efterår smed jeg nogle af de gamle tulipanløg på møddingen/kompostbunken, fordi de spredte tulipanblade uden blomster irriterer mit øje, så nu blomstrer vores mødding med tulipaner - og judaspenge. Der ser ud til at ske en masse omkring dit drivhus.

    SvarSlet
  5. Very nice selection of tulips!

    SvarSlet
  6. Hej Gitte. Anemonen er rigtig flot - mon ikke du kan dele den og få den flere steder? Jeg synes, du har mange tulipaner og de er meget flotte. Men det er nok nødvendigt at forøge antallet lidt hvert år - det gør jeg også, det er så ærgerligt med bladene, der ikke bliver til noget og en enkelt tulipan hist og pist er jo ikke helt lige så flot.

    SvarSlet
  7. Hej Gitte, hvor er alle dine tulipaner dog smukke, det er slet ikke nemt at sige hvad for en der er den smukkeste..:o))
    Hundebilledet hvor den lægger med alle fire lige i vejret er altså skønt, jeg elsker når dyrene viser deres glæde over vejret.
    havehilsner fra Linda

    SvarSlet
  8. Very informative, keep posting such good articles, it really helps to know about things.

    SvarSlet