mandag den 1. juni 2015

Havefestival

Jeg synes søndag var den bedste dag til at besøge åbne haver, da det var nogenlunde tørvejr, og til tider pænt varmt.

Jeg besøgte en dejlig have i Søvind nær Horsens.
Den ligger meget idyllisk lige ved kirken, og var næsten helt skærmet af fra naboer.

Første syn der mødte mig var denne flotte indgang.


Til højre var køkkenhave og en stor sø, og til venstre var prydhaven.



Et meget skønt bed med gul træpæon, gule valmuer og gule lærkesporer.


Huset er nu også et flot gammelt hus.


Sti der deler prydhaven fra køkkenhaven


Køkkenhaven.




En pænt stor sø, med masser af hyggelige siddepladser rundt omkring, og flot beplantning.




Den skyggefulde bagside af huset



Fin pavillion med masser af gamle kander. Den var ikke åben for publikum



En nydelig indgang synes jeg!


Floder af hosta



Dejlige snoede stier. Meget spændende at gå rundt og haven virkede meget stor på denne måde.



Der var brugt meget pil på alle mulige finurlige måder. Et flot buet bed.



Fint med beplantning under bordet.



Så kan man man bare lægge sig med en god bog.


Knuder på græsserne...


Der var 2 drivhuse. Dette havde fine trædebregner


Her bliver man da bare glad af at være. Sikke dejlige farver.




Espalierede frugttræer


Søen fra den anden side



Pil med vinduer

Endnu en hyggelig hule med hængekøje.

Det var en meget frodig have, og bunddække i form af hosta, bronzeblad, alunrod var brugt på en flot måde.

12 kommentarer:

  1. Hvor sjovt, vi besøgte også denne have i søndags, men åbenbart ikke samme tid som dig.
    Vi var begge meget begejstrede for haven :-)

    SvarSlet
  2. Sikke en skøn have! meget inspirerende - den ville jeg gerne se!

    SvarSlet
  3. Sikke en skøn have - den var jeg ikke klar over havde åben. Øv altså, har passeret den så mange gange og nu har jeg misset at se den indefra "snøft" Måske næste år. Så er det godt at du har taget så mange smukke billeder.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
  4. Hej Gitte.Sikke en spændende have du har besøgt.Dejlige billeder fra en frodig have med mange fine detaljer.
    Flot med den bølge af hosta.
    Spændende med de to hegn med huller.
    Ja !!! det er dejligt at komme ud og opleve andre haver og blive inspireret.
    Knus Jette

    SvarSlet
  5. Ja det var en fin have, den kunne jeg også tænke mig at se.
    Jeg tror nu ikke, det var græsser, der var knuder på, men derimod løvet fra narcisserne.
    De gule træpæoner er skønne, dem gad jeg godt at have.

    SvarSlet
  6. Flot have med mange fine planter og sikken stor sø.
    Ja, meget fint med de mange hosta og bronzeblad - man bliver bare så glad og inspireret af at komme på have besøg.

    SvarSlet
  7. What an absolutely beautiful and elegant garden! I love the river of Hosta and the lake. You are lucky you had a chance to visit.

    SvarSlet
  8. What a really lovely garden you visited, I love it! some nice formal bits with lovely planting, especially the rogersias by the pond and the river of hostas - wonderful!

    SvarSlet
  9. Det må have været meget inspirerende at besøge den have, hold med flotte kroge og lækker pileflet..hvor stor er haven ? kan du huske det.
    Jeg er da også helt vild med indgang partiet.
    Masser af Hilsner fra Linda

    SvarSlet
  10. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  11. Det var en vidunderlig tur du gav i en smuk og inspirerende have. Huset er da også rigtig dejligt. Mange spændende elementer som vil kunne bruges i små haver som min.
    Kh Rose

    SvarSlet