søndag den 10. januar 2016

Gode kombinationer

MajasArv er ikke helt død endnu.....

Sidder her mens det sner udenfor og kigger på billeder fra det forgangne år.
Drømmer om forår og sommer og glæder mig som et lille barn til varmere tider.

Faldt over en del billeder med gode plantekombinationer, synes jeg selv.

Her kommer en lille sommerhilsen fra 2015.


Et vue over haven fra juni


Marieklokke, Sct. Hans Urt Matrona og storkenæb Hollywood.


Digitalis, Havesandrør Overdam, Allium og blodrød storkenæb



Spydverbena, Allium og lyserød pom pom valmue



Røde liljer, harehale og hvid haveklinte


Pirpursolhat, Sct, Hansurt Matrona og en græs


Kæmpeverbena, clematis og valmuer



Daglilje Crimson Pirate, Solbrud


Daglilje, gule solhatte og coreopsis



Parykbusk, solhatte, Sct, Hansurt, græs floks og en pil


September 15. Solhatte, græsser og Sct. Hansurt

Vue over haven i september.

13 kommentarer:

  1. Helt enig - lækre sammensætninger.

    SvarSlet
  2. Det ser godt ud Gitte, men endnu bedre er det,at der kom lidt liv i bloggen Majas arv, den og mange andre har vi ventet på længe :) Det er lidt trist, når der er så stille på bloggene.
    Flotte plante kombinationer.
    God søndag med snevejret, her sner det også.

    SvarSlet
  3. Hej Gitte
    Dejligt med et indlæg fra din hånd ;)
    Skønne kombinationer du viser, ja i snevejr er der god tid til at få kigget billeder fra det forgangne haveår.
    Godt nytår

    SvarSlet
  4. Dejligt med et indlæg fra dig. du har ganske ret, der er flere fine sammensætninger. Sidder jo her og får helt havekuller, selv om jeg har besluttet mig for at slappe lidt af indendøre ind til vejret bliver lidt bedre ;-)

    SvarSlet
  5. Hej Gitte.Dejligt at du er på igen........det har jeg savnet.
    Og det er rigtig flotte kombinationer du viser.
    Glæder mig sådan til at se din have igen til foråret.
    Og glæder mig også meget til at se jeres nye stue.
    Knus Jette

    SvarSlet
  6. Dejligt du er på igen, vi er åbenbart en del som har været mindre aktive i 2015 (mig selv incl.) men det må vi prøve at gøre noget ved her i 2016.
    Hvor er det et fint hjørne/sammensætning du har med din Parykbusk, solhatte, Sct, Hansurt, græs floks osv - det ser virkelig godt ud.
    God søndag.
    Mange hilsner
    Anita
    God søndag.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
  7. Jamen det er dejligt at her er liv;)) Og rigtig godt nytår Gitte.
    Det ser jo forrygende ud over din have og også i dine plantekombinationer. Bedet med parykbusk og stauder er virkelig flot.

    SvarSlet
  8. Velkommen tilbage :)

    Dejlige billeder af skønne blomster og bede :)

    SvarSlet
  9. Hej Gitte. Det var spændende og meget inspirerende at se dine kombinationer. Der var mange gode og jeg kunne især lide dem med solhattene. Det var nogle kreative kombinationer, som jeg rigtig godt kunne lide.

    SvarSlet
  10. GODT NYTÅR Gitte :o) hvor er det nogle lækre sammensætninger du har lavet. Det er i sig selv en kunst. Jeg kan se at vi to, vi har den samme svaghed for det lilla og det rosa.
    Ind i mellem kan man godt komme i tidsnød og der er andre ting der fylder så bloggen må vente. Det er dejligt du nu er med igen og jeg vil glæde mig til at følge dig her i 2016.
    Kh Linda

    SvarSlet
  11. Det er skønt at sidde og varme op til et nyt haveår sådanne skønne sommerbilleder.....glæder mig til at være med i dit haveliv anno 2016 - er sikker på det bliver et forrygende år :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  12. Those are some stunning combination, I especially like the one in the fourth picture.

    SvarSlet
  13. Frodigt ser det ud :)
    Jeg glæder mig til jeg igen har lige så mange planter i min nye have. Er bange for at der går en ru tid endnu. :)

    SvarSlet