onsdag den 12. juni 2013

Tiltrængt regn, husløg, storkenæb og digitalis.

Så kom regnen endelig, det var lige hvad haven trængte til. Det må gerne regne hele natten så alt bliver grundvandet.

Jeg nåede lige at tage lidt billeder inden himlen åbnede sig.

Her er mine blomstrende husløg, de er faktisk ret smukke.




Der er en del storkenæb der blomstrer nu, og her kommer et lille udvalg.

Mine gamle iris som var her i haven da vi flyttede ind passer fint i farven med denne storkenæb.





Et kønt par



Denne storkenæb er suveræn som bunddække og står mod nord.


Så er digitalis også godt på vej, og bierne har i hvert fald opdaget dem.





Kønne klokker
Allium Nectaroscordum



Denne valmue har jeg prøvet at grave op flere gange, da den ikke lige passer ind i mit bed med overvejende blå, lilla og rosa farver, men den overlever alligevel.

Den er da også flot som den ser ud nu, men jeg må prøve at flytte den igen.




11 kommentarer:

  1. Hej Gitte.Dejligt at regnen endelig kom......håber den breder sig til os.
    Smukke iris og storkenæb,og dine digitalis er bare så smukke......har desværre ikke nogle.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
  2. Hej Gitte
    Fine digitalis og klokker. Regnen er ikke kommet til Lolland endnu. Men den kommer vel i løbet af natten.
    God aften!

    SvarSlet
  3. I er heldige, at I får regn,her regnede det kun kort, men det ser mørkt ud, så forhåbentlig kommer der mere.
    Den valmue er ikke nem at slippe af med, ved jeg af erfaring. Heldigvis har jeg den ikke her i haven. Den sidste allium er vel nok fin.

    SvarSlet
  4. den dejlige regn :)det regner også på livet løs her.
    din iris er fin og smuk sammen med geranien.

    hmm... overvejer om jeg nu vil have sådan en rød valmue alligevel.....

    SvarSlet
  5. Her er haven også knastør, så regn står rigtig højt på ønskelisten. Har været igang med at vande urtehaven, men det ville være rart at kunne udskifte de dyre dråber med nogle ovenfra, som I nu gør.

    Der findes bare så mange smukke storkenæb og du har da nogle stykker af dem. Og iris'en ser ud til at passe perfekt sammen med den første :-)

    SvarSlet
  6. Hej Gitte
    Dejligt med lidt regn, her har vi fået 4 mm, men vi kan sagtens bruge mere.
    Hvor har du mange fine storkenæb, og dine digitalis er godt nok langt fremme ;o)

    SvarSlet
  7. Great selection of Geranium - one of them looked like Tschelda, which I have also. The cream colored digitalis are very lovely.

    SvarSlet
  8. Ja det var sandelig velkomment med noget regn, nu må vi bare håbe det stopper igen... ;)
    Dejlige storkenæb og digitalis og ikke mindst valmuen.

    SvarSlet
  9. Tak for navnet på Allium.
    Rigtig fine storkenæb og de ser jo flot ud sammen med iris.

    SvarSlet
  10. Ja det sommer regn kan vi sagtens bruge og her siler det lige så stille ned så man sagtens kan være ude i haven og arbejde.

    Skønne billeder og jeg har samme erfaring med en staudevalmue der ikke ville fjernes... så den fik så lov at blive, man farven på min passer også bedre ind... eller det bestemmer vi jo da heldigvis selv.

    Haveknus Annette

    SvarSlet
  11. Your houseleek is beautiful in its pretty dish, such lovely flowers on it.
    It is hard to move a poppy as any roots that are left behind will grow into a new plant, I've had this happen to me, it came back stonger than ever in the original spot!
    I love geraniums for ground cover, they are so good for keeping the weeds away, you have a nice selection.
    The rain has been good for the garden, everything is looking very fresh.

    SvarSlet