tirsdag den 8. august 2017

Smuksakker i haven

Nu regner det igen igen, men jeg nåede da at tage lidt billeder mens vejret stadig var dejligt i dag.

Her kommer lidt fra haven, hvor der nu endelig har indfundet sig nogle sommerfugle.
Jeg troede helt de havde besluttet sig for at blive borte.

Først nogle af mine liljer, som dufter helt fantastisk.



Salmon Star



Anastasia



Skønne astilber



Min jord er perfekt til solhatte, og jeg har allerede givet væk af frøplanter.




Stormhat bicolor



Dahlia Edge of Joy


Indiantermynte



Phlox Edens Smile


Liatris som også trives rigtigt godt i min have, Jeg har også de hvide.




Disse solhatte står i halvskygge med mine 3 græsser, men trives også godt her.






Så kom sommerfuglene selvfølgelig til sommerfuglebusken.







Bier i min gule Sct. Hansurt





Dahlia Thomas Edison





18 kommentarer:

  1. Lækre billeder, som gør mig lidt misundelig, for det er ikke mange solhatte, der trives her i haven.

    SvarSlet
  2. Skønt at se lidt fra din have, lækre billeder af skønne stauder.
    Min liatris blev for mange år siden spist af snegle, jeg har ikke forsøgt mig med en ny.

    SvarSlet
  3. Hej Gitte

    Det ser godt ud - flotte liljer! Og blomster i det hele taget:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  4. Hej Gitte. Wauv dine solhatte er flotte! Jeg har også nogle stykker, men de kan slet ikke måle sig med dine:) Supergode billeder.

    SvarSlet
  5. Hej Gitte.Det var da en flot række smuksakker du viser.Fantasriske solhatte og liljer.
    Her har vi haft flot vejr i dag.Men har været supertræt efter tre dage med besøg ude.
    Knus Jette

    SvarSlet
  6. Masser af lækkerier. Helt fantastisk med en tørvejrsdag men her regner det også igen.

    SvarSlet
  7. Ja, det ser ud til at vi ikke skal have et helt døgn uden regn i år, men dagen igår var nu fin.
    Flotte liljer, vi har desværre døjet en del med biller i år, men heldigvis blomstrer de alligevel.
    Du må have en let jord når både Liatris og Solhat trives hos dig, her kan vi slet ikke have Liatris og af Solhat er det kun gamle Magnus, der trives.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  8. Vackra liljor, och riktigt trevligt att se både humlor och fjärilar, de saknas hos mig.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  9. Love all the butterflies on the butterfly bush. What you call stormhat we call monk's hood. Nice Lilies!

    SvarSlet
  10. Your garden is very natural and so beautiful !!
    Greteings

    SvarSlet
  11. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  12. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  13. Always nice to watch your beautiful garden !
    Greetings

    SvarSlet
  14. Hei Gitte.
    Hyggelig å titte inn i din hage.
    Flotte liljer og mange flotte solhatter.
    Og mye annet fint!
    Ha en fin uke.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
  15. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  16. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  17. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  18. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet