torsdag den 26. juni 2014

Endelig regn...

Så kom der endelig noget regn. Vi har ikke en regnmåler, men jeg har et fad udenfor og det er godt fyldt. Alting duftede skønt da jeg kom hjem fra arbejde, og jeg måtte straks rundt i haven og se dråberne på blomsterne.

Jeg købte en potte med liljer sidste år. De var uden navn, og blev plantet ud i haven. De er kommet flot i år, og har tilmed bredt sig.


Her er en dejlig kombination med parykbusk, astilbe, pæon og middelhavsprydløg på vej.


Jeg købte en blå sommer ridderspore. Den har de mest fantastiske blå blomster.


Mine husløg blomstrer i lange baner.



Så er der fede valmueknopper, og de lover godt.



Sidste år såede jeg mandstro, og de er blevet meget høje med masser af knopper.


Mine lavendler blev købt sidste år som små bitte planter til en 10èr. De står nu som store flotte planter. Men den milde vinter har også hjulpet på størrelsen.



Dette er en brudeslør også købt til en 10èr i Bilka. Den er enorm. Når den snart blomstrer dækker den nogle af de andre planter i bedet.


Jeg er efterhånden blevet godt tilfreds med mit nordbed ud til vejen. Planterne dækker jorden godt, og der er fin variation i plantevalget.




Gul græs

Min staude lathyrus lyser fint op på mit flethegn. 3 små planter købt på plantemarked sidste år.



Til sidst lidt fra mit terrassebed.

Solbrud

Montbretie på vej


6 kommentarer:

  1. Det ser godt ud Gitte, heldige dig der har fået regn, bare det var mig.
    Var det den mandstro, du fik af mig? For så ligner den ikke helt, jeg har ikke hørt om andet end Malcolm som har haft held med såningen af dem fra mig.

    SvarSlet
  2. Hej Gitte. Ja du er heldig, du har fået regn! Hvor er jeg imponeret over dine lavendler, de er godt nok flotte. Det er utrolig sådan en grokraft de har. Det er en flot kombination du viser på oversigtsbilledet.

    SvarSlet
  3. Hej Gitte.Dejligt at du også har fået lidt regn.............men vi kan godt bruge noget mere.
    Hvor er dit bed på nordsiden af huset blevet flot
    Og dine små lavendler er da godt nok skudt i vejret.
    Min mandstro fra London er også blevet rigtig flot............skøn farve.
    Ja !! selv om det er tørt er der stadig meget at glæde sig over i haven.
    Glæder mig til vi snart ses.Knus Jette

    SvarSlet
  4. Lots of beauty there in your garden! I love the Helenium and blue columbines!

    SvarSlet
  5. Vi har også sået mandstro, den fra Lisbeth, men den er ikke kommet i bedene endnu, de står i en flamingo kasse i drivhuset og skal gerne blive til rigtige planter næste år. Men vi købte en forspiret mandstro i Aldi og den er plantet ud og står i knop.

    Det er godt gået af dine lavendler, det er nu en dejligt ting at have i haven.

    Nu har vi endelig også fået regn og haven og jeg er glade.

    God weekend.

    SvarSlet
  6. Hej Gitte
    Hvor ser det godt ud i din have. Godt at I også har fået regn. Jeg har prøvet flere gange med mandstro, men de vil ikke komme i min have. Din hvide staude lathyrus ser dejlig ud. Jeg har den både i hvid og purpurfarvet. Men blomsterne på den hvide plejer at holde bedst. Montbretie er bare skøn.

    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet