mandag den 26. september 2011

Parykbusk og skovbed

Så fik jeg endelig plantet min parykbusk som jeg fik af min søster. Jeg havde før en del iris på dette sted som var infiltreret i græs. De er nu alle gravet op og jeg har delt nogle af knoldene og sat en del igen. De bliver hurtigt til store knolde som har godt af at blive delt. Der er stadig plads til en del andre stauder, men jeg har ikke helt bestemt hvilke. Gode forslag modtages gerne! Hvad passer til farven på min parykbusk??
Græsset til højre skal fjernes, det giver jo nye muligheder.




I mit skovbed havde jeg plantet bunddækket pengebladet fredløs. Det invaderede hele bedet og kvalte alt. Derfor gravede jeg af flere omgange det hele op. Det var hårdt arbejde. Nu er bedet noget bart.  Der er 3 hosta, en nyindkøbt thuja, 2 hvide anemoner Whirlwind, 2 skjolddrager, 1 høstanemone, 4 juleroser, 2 bregner, 1 fjerbusk ( fra min søster) diverse løgplanter, noget bunddække i form af mor og barn, vild kørvel, bjerg løvefod  og en busk jeg ikke kan huske navnet på. Jeg må se hvor meget det fylder næste år og så fylde på efterhånden.




Bedet før oprydning.




Bedet efter oprydning.
Jeg skal have nogle sten lagt bagved det grønne plastik man kan se og så flere bregner til at skjule plastikken.


Her er min fine thuja, den vil jeg prøve at opstamme. Den har 3 stammer.

3 kommentarer:

  1. Bliver spændende at se hvordan det kommer til at se ud til næste sommer !! :)

    SvarSlet
  2. Tja et flammebed passer jo til parykbusken, men du har en del lilla og blåt der nu, så det vil nok kræve lidt omrokering. Men ellers er lyserødt jo også flot sammen med parykbusken, så der er masser af storkenæb og andre lyserøde stauder, der kan bruges.
    Er spændt på at høre, hvad du finder på, men jeg tror idéerne kommer efterhånden, som du støder på planter, du kan tænke dig.

    SvarSlet
  3. Jeg er helt enig med Lisbeth. Jeg køber også planter med hjertet :-) Men jeg har også min parykbusk i min orange have, fordi den nærmest er orange i modlys. Jeg synes dog at det rødbladede passer til alt, så der er nærmest frit slag. Og jeg er enig... væk med græsset og ind med planterne :-D

    SvarSlet