lørdag den 3. september 2011

Tudselilje og andre lækkerier fra haven

Sidste år svigtede min tudselilje, men nu er den sprunget ud og er bare yndig. Dem vil jeg gerne have flere af i andre farver.


Min katost/malva blomstrer endnu. Den er smuk i næsten helt hvid.


Min kæmpeverbena har sået sig selv fra sidste år, det er da dejligt og der kommer flere rundt omkring i bedet kan jeg se.


Denne plante ved jeg ikke hvad er. Den får fine hvide knopper som så bliver til blå blomster. Er der nogen der kender den??



Denne hortensia fik jeg for nylig af naboen fordi de måtte låne vores bad i nogle dage.


Her er lidt solbrud, de blomstrer meget længe når man hele tiden nipper de visne af.


Denne solhat er kæmpestor, og er meget højere end de andre. Ved ikke hvad det er for en.


Min hvide syriske rose står fint.



Til sidst min Limelight som så småt er begyndt at ændre farve til mere rosafarvet.



Alt i alt en skøn dag i haven, hvor jeg har gravet på livet løs for at fjerne min bunddække guldnælde som havde bredt sig ud over det hele og næste kvalt hvad der ellers var i bedet . Når jeg er færdig får i et før og efterbillede.

10 kommentarer:

  1. Hej Gitte. Jeg læste din kommentar på Signes Vals og jeg kunne ikke se dette indlæg på min egen blog. Det er mærkeligt. Men sikke nogle flotte sunde planter. Jeg kender ikke den hvide, der bliver blå. Jeg er spændt på at se hvor meget du har gravet i haven i dag.

    SvarSlet
  2. Det er helt fantastisk skønne blomsterbilleder du viser.
    Åh, hvor det kribler i fingrerne for at komme i gang med vores nye have. Limelight bliver jeg vist nødt til at få i min nye have, den er pragtfuld :-)

    SvarSlet
  3. Den blomst kender jeg heller ikke, men din solhat er da fantastisk smuk og limelight kan godt komme på min ønskeliste.
    Jeg har også kæmpeverbenafra sidste år,der har selvsået sig.

    SvarSlet
  4. Hej Gitte,
    Sikke en blomsterrig have du har.
    Din hvide syriske rose er meget yndig.
    Jeg har måske et gæt på blomsten men skal lige tjekke en frøpose i min samlekasse. Vender tilbage hvis der skulle være et godt bud. Jeg synes den ligner noget jeg har set imellem en slags ekstra frø jeg fik medsendt engang fra England. Vi høres ved.

    SvarSlet
  5. Så fandt jeg den Kinesisk forglemmerej: Chill Out
    Måske?? Bladene ligner også - beskrevet som charming duo :-)

    SvarSlet
  6. hej søster.skøn weekend til at gå i haven.har lige købt en limelight-kunne ikke stå for din,og den var på tilbud.Har også købt en solhat(pink med brunt)spændt på at se hvor meget den breder sig.mangler stadig at lægge ca.100nye løg.men det kan jo nås endnu.knus fra mig

    SvarSlet
  7. Hej Anne,

    Jeg tror ikke det er den, da blomsterne ser noget anderledes ud. Jeg prøver at lægge et nyt billede ud når den blomstrer noget mere. Men tak fordi du undersøgte det:-)
    Gitte

    SvarSlet
  8. dejlige blomster, tak for kikket ;)

    SvarSlet
  9. Hej. Super gode billeder. Kan ikke hjælpe med den blå blomst. Ligner en slags løvemund. Anne Gine

    SvarSlet
  10. Kan det vara en sorts Salvia?
    /Ruben

    SvarSlet