søndag den 28. august 2011

Haven Ved Hegnet

Så nåede jeg på sidste dag i Havefestivallen lige at besøge en dejlig have. Nemlig haven Ved Hegnet i Silkeborg. Jeg har jo set mange billeder af haven på den fine blog, men det er jo dejligt ved selvsyn at konstatere at haven virkelig er et besøg værd.


Jørn viser jo selv mange af sine dejlige billeder, men her er lidt fra mit besøg i dag.












Så var der jo også lidt plantesalg, og der hoppede lige 1 vild kørvel, 2 lungeurt, 1 mor og barn og 2 bjergløvefod op i indkøbsposen. Desuden havde jeg gjort et røverkøb i den lokale Super Best i form af en rund boxbom en pæon og en hosta til 20 kr. stk. Så vidste jeg hvad jeg skulle lave om eftermiddagen. Nåh ja, i Rema 1000 fik jeg købt en fin græs til 35  kr.

En dejlig dag og skønt med nye planter..

11 kommentarer:

  1. Dejligt med nye planter. Tak for billederne fra Haven ved hegnet, så fik jeg lige en idé. Det var de der sten med hul i, måske var det noget, jeg kan bruge sammen med hasselurt. Jeg havde gæster i haven i dag, som rådede mig til at have sten rundt om hasselurten, så skulle den nok gro. Det vil jeg prøve, for mine er ikke ivrige til at formere sig.

    SvarSlet
  2. Det er virkelig en dejlig have Jørn og inge har - du må have været mættet af indtryk bagefter.
    Jeg ville så gerne have mulighed til at besøge haven engang i nærmeste fremtid. Jeg tror nemlig, at der er rigtig mange idéer, som man kan lade sig inspirere af :-)

    SvarSlet
  3. Jeg nåede desværre ikke at besøge Jørn's have, men jeg benytter mig en del af hans idéer fra bloggen, i mine overvejelse til have-sæsonen næste år...

    SvarSlet
  4. hej søster dejlige billeder fra dit havebesøg.det er lige min stil med alle de formklippede buskbom.Jeg er lidt misundlig på alle de skønne besøgshaver i har i det jyske.jeg har registreret hele min have,så nu kan jeg sidde inde og planlægge hvad der skal flyttes om på og deles her i efteråret.knus jette

    SvarSlet
  5. En rigtig smuk have. Tak for rundvisningen.
    Altid dejlig med nye planter til haven.

    SvarSlet
  6. Hej:)
    En interessant haven:)
    Disse klippede buske ser godt ud:)

    SvarSlet
  7. Hej Gitte.
    Ja er det ikke bare en skøn have Inger & Jørn har.
    Jeg har kun set den i regnvejr og bliver helt sikkert nødt til at se den igen (Hvis jeg altså får lov)
    Kh Lone

    SvarSlet
  8. Helt sikkert en dejlig have du har besøgt. Vi var på besøg hos Jørn og Inger i juni måned, sammen med vores lokale havekreds.

    SvarSlet
  9. Hej Gitte

    Tak fordi du kom på besøg i haven og tak for den smukke omtale af den. Ja, det var mange planter du fik slæbt hjem.

    Kh Inger og Jørn

    SvarSlet
  10. Hej Gitte.
    Fin have, du har besøgt og herligt, at havens ejer også lige sender et par ord på din blog. Nu bor jeg på Falster, så jeg kommer nok ikke lige forbi, men man burde nok lave sig en plan over "gode haver i Jylland" og så bare valfare til dem alle... - nå, det bliver så ikke i år ...

    SvarSlet
  11. Flotter have, du fik besøgt der. Der har vist ikke været tid til at ligge for længe i hængekøjen. Der er virkelig arbejdet seriøst med tingene !!

    De bedste udflugter slutter altid med lidt planter i bagegerummet. Så kan man jo mindes i mange år frem.

    SvarSlet