tirsdag den 11. juli 2017

Havefestival - besøg i Træden Skovhus

I søndags fik jeg besøgt 3 haver i forbindelse med havefestival.
Jeg vil gerne vise billeder fra en have som ligger 5 minutter fra min egen have.

Det er kun andet år de holder åben have. Sidste år fik jeg set deres flotte rhododendron, og denne gang fik jeg bl.a. set deres roser.

De bor meget idyllisk i et hus op ad skoven. Jesper er tidligere tækkemand, og har selv sat huset flot i stand.



Fine klippede takshække og beholdere med gule roser


Gårdsplads med skøn belægning


Siddeplads ved gammelt æbletræ


Jytte har sin egen have, hvor der også er fin belægning med skønne bede, og plads til at så i nogle højbede.




Bålplads i baggrunden, og en masse rhododendron og en flot acer.


En Rambling Rector til venstre, og en Lykkefund til højre.


Lykkefund


Jyttes yndlingsrose, Crownprincess Margareta


Bed med masser af salvie


I midten New Dawn som vokser op i et kirsebærtræ. Og et kig til lysthuset i baggrunden




Er det American Pillar?


Skønt sted at ligge og tage sol. Der er også vand i bedet foran stolen.


Portalen hvor bl.a. Crownprincess Margareta er til højre.


Vase fyldt med digitalis ved hoveddøren.



Her fylder Jytte vandkanden op i badekarret.


Ghislaine de Feligonde.

En meget dejlig have, og et skønt vejr at besøge haver i.
Der kommer senere indlæg fra de 2 andre haver.


10 kommentarer:

  1. Hej Gitte

    Ja, det må jeg sige - en dejlig have!
    Glæder mig til at se de 2 andre også!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  2. Hvilket skønt sted, og jeg lagde særlig mærke til belægningerne:)

    SvarSlet
  3. Fin have du har besøgt Gitte, godt du tog billeder, så vi kunne beundre den.

    SvarSlet
  4. Hvor ser det hele velordnet og velplejet ud, meget smuk have. Tak for kigget. :o)

    SvarSlet
  5. Hej Gitte,
    Flot have du viser og dejæige billeder. Tak.

    SvarSlet
  6. En smuk og indbydende have!

    SvarSlet
  7. Hej Gitte.Sikke da en smuk have du har besøgt.Mange fine detaljer. Og flotte belægninger.
    Glæder mig til billeder fra de andre to haver du har besøgt.
    Knus Jette

    SvarSlet
  8. Hvor er det dejligt med inspiration, smukke belægninger :o)

    SvarSlet
  9. I love visiting private gardens, and the ones you visited are truly lovely. Great use of stone in the hardscaping, and the 'Rambling Rector' and 'Happiness' roses are wonderful.

    SvarSlet
  10. Sikke en fin have du besøgte, meget smukt. Glæder mig til at se de næste to steder også 👍

    SvarSlet