søndag den 24. juni 2012

pæoner og smalbladet klokke

Her har det regnet hele dagen. Så meget for det havearbejde. Det blev istedet til bagning af småkager og boller. Nu er jeg så også blevet snotforkølet og har ondt i hele kraniet. Godt jeg snart har ferie.

Disse billeder er taget i fredags hvor vejret var noget bedre.

Bowl of Beauty

Bowl of Beauty

Pæon Krinkled White

Krinkled White


Min hvide smalbladet klokke dukker op flere steder i år, men det gør skam ikke noget. Den kan dog ikke lide alt det vand, da den let vælter.





Denne bunddække som hedder Brunelle, er meget populær blandt insekterne og er dejlig i forgrunden af mit staudebed.



Til sidst en dejlig hvid digitalis med fine aftegninger i mit skovbed.


8 kommentarer:

  1. De er så fine din pæoner - dem kan vi ikke få for mange af. Også den hvide digitalis med de mørke aftegninger er smuk :-)

    Jeg så lige smalbladet klokke idag i en hæk i nabolaget og tænkte netop, at den så dejlig ud og at jeg måske kunne nuppe nogle frø til den tid. Den står dog sammen med den blå, så kan være i tvivl om, om frøene bliver hvide, hvis jeg tager den af den hvide. Nå men mon ikke det kunne være et forsøg værd.

    SvarSlet
  2. Hej Gitte. De er virkelig smukke dine pæoner og billederne er gode. Jeg kan også godt lide din digitalis og den smalbladede klokke. Ja, her har det også øsregnet hele dagen, så det blev desværre ikke til havearbejde i dag. Jeg havde ellers regnet med at luge skyggebedet - men måske i morgen!
    God bedring, jeg håber ikke du skal til at være syg.

    SvarSlet
  3. Pæoner er bare dejlige :-))
    Smuk smalbladet klokke. Jeg har den i lilla, og den er også en af mine favoritter.

    SvarSlet
  4. Skønne billeder af alle dine skønne billeder. Hvor er du dog uheldig, du har jo lige været syg.
    Rigtig god bedring.

    SvarSlet
  5. Hej Gitte.skøn pæon den pink.og jeg glæder mig til min lille brunelle
    som jeg fik af dig,skal vokse sig stor og fylde bedet ud.
    Håber ikke det er så slemt med forkølelsen.
    knus jette

    SvarSlet
  6. Nøøj, nogle flotte pæoner du har. Jeg har aldrig set én så smuk som din 'Sorbet'.

    SvarSlet
  7. Hej Gitte.
    Så fandt jeg vej til din blog via My loving Garden:) Fantastisk at se min sten i din smukke trappe. Jeg kan sagtens huske den, for det er en "ener" ikke så ofte jeg laver dem med blanke glasurer, men ligesom Susan faldt du for en af de få:) Dejligt at læse al den ros både trappe og sten får -det varmer mit keramiker hjerte. Håber ikke det er upassende at kommentere på et så gammelt indlæg (marts) nu...?, men jeg måtte lige lægge en kommentar. Tænk en verden -altså blogverden, som jeg ikke rigtig kender til. Tak for kikket!
    Venlig hilsen Helle Nørby

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle,

      Det er dejligt at få en kommentar på stenen i trappen. Jeg glæder mig over den hver dag. Da jeg ikke bor så langt fra dig, kommer jeg helt sikkert og besøger dit værksted igen. Jeg har en del belægning med chaussesten, og nogle af dem må meget gerne byttes ud med nogle af dine fine sten.

      Slet