torsdag den 29. maj 2014

Min skønne majhave

Sol, regn og sol igen. Det betyder en have der jo nærmest eksploderer i frodighed og hvor jeg næsten ikke kan følge med.

Flere viser udsprungne roser, og vi er ikke kommet ind i juni endnu. Alting er tidligt på den, og vi må håbe at der stadig er noget der blomstrer i juli :-)

Mine iris som var her i haven da vi flyttede ind blomstrer fint. De er blevet delt nogle gange, og det har de kun godt af.



Jeg fik nogle sibiriske iris af min søster Jette, og de står også flot nu.


Så er det jo akelejefest, og jeg har maaange. Det er altid skønt at se de forskellige slags som bierne er med til at frembringe.







Så er der de skønne vårfloks.

Jeg har en der er købt ved Staudefeen. Og så fik jeg en af min søster Jette, som er købt i Haven i Hune. Den hedder Clouds of Perfume, og hun så den hos Ulla og Malcolm.



Så er der alle de andre skønne planter, så her kommer der lidt forskelligt.

Honningurt

Skønne allium

Viburnum

Miss Bateman

Digitalis på vej

Storkonval

Min stol med knopurt og vandfad

Slangeurt

Nu vil jeg ud og nyde min have i de næste 4 dage. Ønsker jer allesammen en dejlig miniferie.


10 kommentarer:

  1. Hej Gitte
    Det var da en kæmpe viburnum, så stor har jeg ikke set den før, hvor er den flot. Fine iris du har, gad vide om den gule kan deles, enten hos dig eller Jette :) den kunne jeg godt tænke mig. Vi ses vel i Kolding, er der noget, jeg skal have med til jer? Jeg har Dorothealiljer med til Jette.

    SvarSlet
  2. Hej Gitte
    Det ser rigtigt dejligt ud i din maj have ;).
    Jeg har det lidt som dig, og er helt nervøs for om der bliver blomster tilbage til sensommeren ;)

    SvarSlet
  3. Hej Gitte.Dejlige billede du viser fra din have.Og skønne iris..........dejligt at se mine blå iris fra mig er blevet SÅ flotte.
    De to digitalis fra dig er ved at blomstre...........det er en pink og en svag gul.
    Håber også at vårfloksen vil trives og formere sig.
    Knus Jette

    SvarSlet
  4. Hello Gitte, everything is early in my garden too and what a joy it is to have all these summer blooms. I love your Irises they obviously do well for you.

    SvarSlet
  5. Dejlige billeder fra din have. Jeg har også den første vårfloks, du viser, og den blomstrer så smukt lige nu. Jeg købte min fra Staudestedet.

    SvarSlet
  6. Wonderful irises and woodland phlox. Our weather has also been rain, sun, rain - but that is better than snow!

    SvarSlet
  7. Så skøn din have ser ud med de mange blomstrende skønheder. Der kan blive mange dejlige buketter hvis du nænner at plukke lidt :)

    SvarSlet
  8. Hej Gitte
    Så fandt jeg din blog. Det er lige fornyligt, at det er gået op for mig, at du og Jette er søstre. Det er en fin blog du har, og jeg glæder mig til at følge med i den. Glæder mig til at møde jer i Kolding
    Ha' en skøn aften.

    SvarSlet
  9. Her får vi bare regn igen i dag, ikke vejr til at gå i haven i, så jeg når at kigge lidt rundt i blogland og nåede nu til din blog.
    Hvor har du dog mange smukke blomster i din fine have.
    Stolen er bare fin. Sådan en kunne jeg nu også godt tænke mig.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god pinse.

    SvarSlet
  10. Sikken fest . og ikke kun en akelejefest. En sprudlende havefest. Det bliver nogle skønne dage i haven.

    God pinse
    Birgitte

    SvarSlet