tirsdag den 17. juli 2012

liljer, anisisop, solbrud og andet haveguf

Selvom vejret ikke kan betegnes som varmt sommervejr, blomstrer det jo alligevel i haverne.
I dag har det blæst en del og været lidt småkoldt. 

Jeg glæder mig dog hver dag over alt det der springer ud i haven.





Storkenæb Crystal Lake


Anis isop

Anis isop

Langbladet ærenpris (ikke spydverbena)

Spydverbena

Solbrud

Solbrud

Tagetes Vanilla som jeg fik af min søster


Heliotrop som dufter skøøøønt

Dahlia La Recoleta


Daglilje Crimson Pirate

Russisk mandstro

Middelhavsprydløg


Kongeliljer


7 kommentarer:

  1. Middelhavsprydløg kender jeg ikke, de ser fine ud.
    Mine spydverbena er mere over i det lilla. Kongeliljen er vel nok skøn.

    SvarSlet
  2. Hej Gitte.Dejlige billeder fra din have.Sjovt nok har jeg også spydverbena.Men vidste bare ikke hvad den hed.Dejligt at se at din tagetes blomstre så flot.Og den mørke dahlia er da bare smuk.God aften og knus Jette

    SvarSlet
  3. Ja, du har ret - det gælder om at se alle de smukke blomstrende planter i haven istedet for at ærgre os over "efterårsvejret".

    SvarSlet
  4. Hej Gitte - ja man må prøve at bevare det gode humør og trodse vejret. Vi kan jo alligevel ikke lave om på det!
    Jeg har også fået sådan en fin tagetes af din søster. Den fik jeg på Samsø! Min er liiige før den springer ud.
    Kongeliljen lever op til sit navn, den er meget statelig og fornem at se på!

    SvarSlet
  5. Dejlige billeder, ja der er masser at glæde sig over, trods regn osv. Mine spydverbena er også mere lilla, jeg har en lille mistanke om, at det du viser er en ærenspris. Er dog ikke sikker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Har lige googlet billeder, og du har ret Hanne. Det er langbladet ærenpris. Jeg satte spydverbena sidste år, men de er så blevet "væk"

      Slet
  6. Den geranium crystal lake kunne jeg godt bruge i mit blå/lilla bed hvor er den smuk.Skøn kongelilje du har. Mine spydverbena er også mere over i den lilla farve.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet