lørdag den 11. august 2012

solbrud, solhat, floks og alt det andet

ADVARSEL...

Der kommer en del billeder, håber I vil følge med.

Det har været den skønneste dag med masser af sol. Det skulle vare nogle dage endnu, og heldigvis.
Jeg har fået luget en del ukrudt, og der var masser af det. Jeg kan stadig plukke masser af lathyrus ind til vaserne, og også dahlia. Hvor er det dejligt at have nok til at plukke af.

Jeg har vist billeder af min solbrud Moerheim Beauty, men jeg har også købt 2 nye som ikke bliver helt så høje.


Den til venstre hedder Ruby Tuesday, og den anden er Loysder Wieck


Dahlia Yellow Jill

Mit bed ved garagen er faktisk blevet godt. Der er lidt røde tallerkensmækkere, men det gør ikke noget. Jeg såede en masse sommerblomster og de er alle kommet fint.


Duehoved

Jeg plantede drejeblomster sidste år, og de har allerede formeret sig helt vildt. Dem skal man vist holde øje med.


Min violfrøstjerne er helt vidunderlig lige nu, og er en stor luftig sky.


Jeg kan se at mine solhatte ikke er ens allesammen, men det gør ikke noget, de er jo skønne allesammen.


smalbladet klokke

stormhat

Der er kommet en stængel med knopper på min palmelilje for første gang. Håber den vil komme til at blomstre fint.

palmelilje
Hvor er det bare skønt at der alligevel kommer lidt sommer. Nyd det derude.....

4 kommentarer:

  1. Ja om vi har nydt det, en dejlig stille dag, skønnere kunne det ikke være :o)
    Det er en skøn dahlia.
    Jeg har aldrig haft solbrud før, men sidste år til Glud markedet købte jeg en hos den meget talende dame, du ved. 15 kr. for en pind, men skal da love for den er groet godt. Det er den samme som din på billedet til højre.

    SvarSlet
  2. Hej Gitte.Dejligt med det gode vejr.Vi holdt vejfest i går,og har lige ryddet op.
    Hvor er det blevet fint det lille bed ved garagen.
    Og dine drejeblomster er også rigtig fine.Vil gerne have afliggere af den lyse blå.
    Rigtig god søndag til jer alle knus Jette

    SvarSlet
  3. Hvor er det fine billeder - de solbrud er rigtig kønne.
    VH Nina

    SvarSlet
  4. Ja, solbrud er ikke til at undvære, og netop de to sorter, du viser, har vi haft i sortimentet i år. Ruby Tuesday er jeg især glad for. Helt unik mørk farve.

    Drejeblomst bliver jeg mere og mere glad for. Det ser ud til, at den du har er den helt lyserøde. Kan det passe - eller er det bare lyset?

    Kh. Marlene

    SvarSlet