fredag den 16. august 2013

Haven i august

Der er stadig masser af ting der blomstrer i haven selvom det er blevet august. Det er tørt selvom der er kommet regn, så der bliver ikke lige plantet noget nyt endnu.

Jeg købte en lilje i foråret, og den står rigtigt flot lige nu.
Den hedder Salmon Star.



Mine valmuer er blevet populære, og der er masser af frø hvis nogle skulle være interesseret.


Min hortensia Limelight har masser af blomster, men hovederne er ikke nær så store som de plejer. Det er formentlig tørken der har skylden.



Her er skønne floks.


Og mine Cosmos Albatros har den reneste hvide farve.


Her kommer billeder af hvad der ellers pryder haven lige nu.

Yellow Jill

Mrs. Cholmondeley




Italian White

Kongelys( sået i år)

Spydverbena

Malva

Det nye bed


Compassion
Sommer asters

10 kommentarer:

  1. Hej Gitte
    Det er en dejlig billedeserie du har lavet,
    Jeg kunne rigtig godt lide Yellow Jill og Italian
    White.
    God Weekend
    Jette

    SvarSlet
  2. Heldigvis har du meget der blomstrer nu til trods for tørken. Min compassion har ingen blomster nu. Din ser skøn ud, det gør alt det andet også. Godt vi har noget at glæde os over.

    SvarSlet
  3. Hej Gitte.Skønne billeder fra din have.Der ser dejligt frodigt ud alle vegne.
    Min lime light har også små blomster i år.Men dit nye bed er da blevet rigtig flot .
    Jeg tror da også at jeg skal så sommer asters næste år......for de liver da op.
    Glæder mig til den "store" dag.knus Jette

    SvarSlet
  4. Jeg var,dit bekymret for min limelight, men kan se og høre at det er et generelt problem med de små hoveder i år. Det giver selvfølgelig god mening med de tørre uger vi har haft. Ellers meget skønne pg frodige billeder du viser fra din sensommerhave. :)

    SvarSlet
  5. Det ser fint ud, dit nye bed - en imponerende kongelys og så sået i år! Så stort held har jeg ikke haft med mine kongelys, men de kommer forhåbentlig bedre næste år. Den blå clematis er så smuk, det er flot at den blomstrer endnu, husker du hvordan vi stod og beundrede Lisbeths i juni? Din Limeligth er stadig smuk, men har sikkert lidt under tørken.

    SvarSlet
  6. Sommer asters er så hyggelige og glade blomster :)
    og din Salmon star er da skøn skøn skøn :)
    Din gule dahlia er også fin og sart, som vintersol.
    KH
    Marianne

    SvarSlet
  7. Wow you have so many gorgeous flowers blooming in your garden at the moment. I just adore 'Salmon Star', that stark white Cosmos and those fabulous Asters.

    SvarSlet
  8. Hvor har du dog mange smukke blomster.
    Dine sommerasters er vel nok fine. Jeg må da hvis hellere så nogen næste år.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  9. You're new garden is looking great. I love your Mullein, just wish I had a place to put some.

    SvarSlet
  10. What a fantastic selection of flowers Gitte, you must be very pleased with them all. Love your new salmon lily, so pretty! Nice to see so many bees in your garden.

    SvarSlet