søndag den 4. august 2013

Valmuer, solhatte og det nye bed.

Jeg fik nogle valmuefrø via FB og de er lige sprunget ud her til morgen. De er lavere end dem jeg plejer at have, og har nogle dejlige grålige blade.



Så blomstrer min kongelys igen efter at være blevet klippet ned.


Broadway Lights bliver bare ved og ved.


Og det samme gør Crimson Pirate.



Mine solhatte er en lækkerbisken for både sommerfugle, bier and andre vingede væsner.






Her er malva jeg såede i foråret direkte i bedet.



Det er vokset godt til i det nye bed jeg anlagde sidste år.

Her er malva, pileurt Superba, hvid anis isop og hvid cosmos. Bagerst nogle små dahlia.

Til den anden side igen malva, bagerst malva Zebrina, Dahlia Eveline, og cosmos som ikke blomstrer endnu. Helt til venstre er det brudeslør som er lige ved at springe ud.


Så blomstrer min frøstjerne. Jeg har også en frøstjerne Elin, men blomsterne visnede desværre i tørken.




Skulle lige se om der var lidt agurker til en ven. Her er dagens høst.....


Jeg fik også sået sommerasters som er sat i mit nye bed, og det går over al forventning. Dem skal jeg helt sikkert have igen.




Ja, det var lige dagens billeder, taget her til morgen.

13 kommentarer:

  1. Flotte bede du viser. Den valmue ser spændende ud, ligner lidt en pelargonie synes jeg, helt anderledes end de frynsede jeg har, dem er jeg ikke så vild med. Jeg har sendt lilla med til dig i konvolutten med mandstroen. Bliver sendt i morgen, måske kan jeg få frø af din i bytte :)
    Jeg har også erfaret, at violfrøstjerner skal have meget vand, heldigvis har jeg reddet dem endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du får frø af den fine lyserøde her når de er klar :-)

      Slet
  2. Vad fint det blommar hos dig, jag väntar med spänning på mina Dahlior som bara har knoppar än så länge. Ha det gott/Marika

    SvarSlet
  3. Hej Gitte.Smuk valmue.....jeg er også aftager af frø.Dejligt at se hvor frodigt dit nye bed er......håber det holder til jeg kommer.Og dine solhatte stå også rigtig flot.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
  4. Crimson pirate er en dejlig daglilje, den blomstre og blomstre :) jeg er også meget glad for min.
    dine valmuer er lækre:)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
  5. Det ser godt ud hos dig. Valmuerne er rigtig flotte og det er dagliljen også. Jeg synes ikke der er så mange blomster i mine dagliljer i år, men de blev jo også delt i foråret og er heller ikke glad for tørken.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  6. What fantastic poppies you have, they have been wonderful this year don't you think? I also like your day lily too, they have appreciated the hot sunny weather too haven't they? Butterflies and bees are adding to the garden, making it come alive, its good that you have so many flowers for them to enjoy!

    SvarSlet
  7. Hej Gitte
    Lækker valmue du viser. Sommerfugle og bier i dine solhatte ser fantastisk ud. Og violfrøstjernen er helt overdådig og flot. Ligeså din daglilje. Dit nye bed ser både flot og allerede meget etableret ud. Der er meget at glæde sig over :)
    Kh Rose

    SvarSlet
  8. Hej Gitte
    Valmuerne er da helt skønne. Jeg synes ikke, jeg har set dem før. Fine blomsterhoveder og blade.Hvad hedder de mon?
    Venlig Hilsen
    Jette

    SvarSlet
  9. Gode billeder.
    Dine solhatte og valmuer er vel nok smukke.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet
  10. Your bees and butterflies are certainly finding plenty to enjoy in your garden, your echinacea are looking wonderful and your pink poppies are gorgeous!

    SvarSlet
  11. Those are beautiful butterflies on your coneflowers. I love the wings with "eyes".

    SvarSlet