tirsdag den 22. april 2014

Forår i min have

Det vrimler op derude, og man skal i haven hver dag for at se hvad der nu er på vej.
Påske og pinseliljer blomstrer og nu kommer alle tulipanerne. Det er bare skønt.


Her er mine skønne hyacinter Woodstock


Kridhvid narcis


Påskeliljer der omringer mine judaspenge



Rosa tulipaner


Vortemælk



Glade hornvioler der bor i en zinkbalje



Et kig ned ad mit lange bed



Husløg der bor mellem de gamle rødder



Elsker disse påskeliljer der har orange midte




En akeleje jeg måtte have i den lokale Brugsen




Den evig skønne Thalia


Mine kejserkroner. 1 orange og 2 gule. Indtil videre har jeg ikke set nogle liljebiller.




Mit skovbed fyldt med alskens gode sager




Her er mit gamle surbundsbed. Jeg har flyttet 2 rhododendron til et nyt bed, sammen med en magnolia og nogle hortensia. Nu er det meningen at dette bed skal plantes til med græsser, Sct. Hansurt, lave storkenæb Sanguinum, Solhat Magnus og japansk blodgræs. Der skal være et andet mindre rundt bed lidt til højre for dette, som også skal plantes til med de samme planter. Det har været i "Haven" som et haveforslag på et tidspunkt.




Mine Martagonliljer. Jeg tror ikke de blomstrer i år, men de er vokset helt vildt meget siden sidste år. Heller ingen liljerbiller her!!

Har omsider fået taget mig sammen til at så mine sommerblomster. Noget forsinket, men det går nok. Skal også have fundet mine dahlia frem fra krybekælderen, og håber de er fine og ikke rådne.


4 kommentarer:

  1. Det ser fint ud, dejligt med nye bede og med det der nu er så moderne, nemlig græsser :) Det er også noget, som pynter i haven. Dine Martagonliljer kan da godt komme til at blomstre i år, jeg synes, de kommer i gang næsten første år, der er heller ikke knopper at se i mine endnu.

    SvarSlet
  2. Det lyder spændende med dit græsbed. Har det været i havebladet? Jeg kan ikke huske at have læst om det.

    SvarSlet
  3. Hej Gitte
    Ja er det ikke skønt som det hele springer ud i disse dage. Det bliver rigtigt spændende med hele to nye bede, vi får vel lov at kigge mere på bedene til sommer ;)

    SvarSlet
  4. Hej Gitte.Kan se at du har fået gjort dit nye bed klart til at plante til.............er rigtig spændt på at se det med alle græsserne.
    Ja !!! det går rigtig stærkt ude i haverne lige nu...........især tulipanerne er der gang i.
    Min kejserkrone, som vi købte sammen står også ligeså flot.Selvom billerne har været der en tur.
    Har fået sået sommerblomster..........og de fleste spirerede på 3 dage.
    Foråret er bare en dejlig tid.Knus jette

    SvarSlet