tirsdag den 30. april 2013

Spæd start på nyt bed

Så er jeg så småt begyndt at fylde planter i det nye bed i plænen, som blev gravet sidste år.


Et styk bart bed. Jeg havde ikke lyst til et ovalt bed, så derfor har det en lidt speciel form.
Som I kan se, er der mulighed for flere bede i den kæmpe græsplæne :-)




Så lagde jeg 30x30 fliser som en lille mellemgang.
De 3 pinde man kan se i bedet skulle gerne blive til 3 dahlia Eveline.

Planter som jeg har overvejet til bedet er: en hvid floks, hvide lupiner, lammeøre, salvie, digitalis, chrysanthemum Broadway Light, staudevalmuer, purpur solhat, en græs ( havesandrør Overdam ), 3 roser, gerne Odessey og Jacqueline du Pre. Storkenæb Rose Clair, og måske et lille træ som overstander.

Her er lidt af det der blomstrer nu i haven.






Mit skovbed er jeg meget glad for, og nu er det jo blevet udvidet. Der er så mange lækre ting der kommer op nu, anemoner, påskeklokker, tulipaner, mor og barn og masser af andre ting.





Havde fri i dag, og har også fri i morgen. Skøøøønt.

10 kommentarer:

  1. Ja, så er det jo bare med at komme i gang med at fylde noget i bedet. Det bliver spændende at se,
    hvordan, det udvikler sig.

    SvarSlet
  2. Ja så skal der gang i plantningen....du har jo masser af gode ideer! Skønt med et skovbed, sådan et kunne jeg også godt tænke mig.....men det går ikke i min lille have!

    SvarSlet
  3. Hej Gitte.Dejligt at du er kommet igang med at plante dit nye bed til.Og det lyder da rigtig godt med de blomster du har tænkt dig at plante.Smuk påskelilje.
    I mit nye indlæg viser jeg jo også de gule blomster,men mit camera er ikke så godt til at tage billeder tæt på.Er det små buskbon du har planter i rundingen?
    Og dit skovbed ser også rigtig godt ud.Knus Jette

    SvarSlet
  4. Er lidt forelsket i de store træer, som du har. Det giver jo et rigtigt skovbed.

    Det bliver vist rigtig dejligt havevejr i dag, så du kan få gang i plantningen i det nye bed.

    SvarSlet
  5. Spændende med dit nye bed.
    Dahlia Eveline er en rigtig flot blomst.
    Dejlige billeder.
    Du nævner Mor og barn?
    Den kender jeg ikke, må vist lige Google lidt;)
    God solskins dag til dig.

    SvarSlet
  6. Hej Gitte. Det er spændende med dit nye bed og hvor lyder det til at være en god plantesammensætning. Jeg synes især om, at du også planter roser. Jeg kan godt lide dem sammen med stauder! Ja, nu er foråret her og alting pibler op af jorden. Mine planter er dog ikke så langt oppe som dine. Herligt med fridage, jeg har fri i dag 1.maj og har gravet hele dagen i haven, så jeg er helt færdig nu!

    SvarSlet
  7. Such a fine big new bed, you will be able to put lots of new plants in there and watch it mature. Also a good, sunny location. I like the shape.

    SvarSlet
  8. Der er dejlig god plads i det flotformede bed og fine planteideer. Jeg er også nysgerrig efter hvad Mor og Barn er for en? Jeg har to forskellige potteplanter der bliver kaldt det men det er jo ikke nogle af dem ;)
    Jeg har også plantet nogle af mine større spirede småplanter ud, haveklinte, dagliljer og i dag vil jeg plante flere. De har overraskende nok klaret de minus to grader i nat. Det var lidt af et eksperiment.
    Dejligt skovbed som jeg kan bruge til inspiration; har nemlig lige startet et op her.
    Kh Rose

    SvarSlet
  9. Ej... sikke en luksus med sådant et stort jomfrueligt bed - og så endda en kæmpe græsplæne med endnu mere potentiale. Det er nogle dejlige planter, du har valgt.

    Jeg har tilladt mig at sende en stafet videre til dig, men du er på ingen måde forpligtet til at samle den op. Se her:
    http://frkanemone.blogspot.dk/2013/05/humlebien-elsker-din-have.html

    knus Ulla

    SvarSlet
  10. You certainly have a huge lawn, when your new bed is planted up it will look very good indeed, such an interesting shape! You have lots of spring flowers out now, they all look very pretty.

    SvarSlet